طراحی و سه بعدی‌سازی پروژه رستوران ماهور

سال طراحی: 1401

موقعیت مکانی: شهر صنعتی البرز

با افزایش روزافزون رقابت در صنعت رستوران داری, رضایت مشتریان را می توان به عنوان یکی از عوامل مهم در موفقیت و سودآوری رستوران هاست.از اینرو رستوران‌ها تنها بیانگر یک مکان غذا خوری نیست و بسیاری از افراد به مناسبت‌های مختلفی مانند قرارهای غیر رسمی، جشن‌های تولد و بهانه های مختلف در رستوران‌ها جمع می‌شوند و به این مکان جنبه اجتماعی می‌بخشند. از اینرو پروژه رستوران ماهور با هدف ایجاد مکانی خاطره انگیز در شهر صنعتی البرز طراحی شد.

در این پروژه پس از تهیه چک لیست طراحی رستوران متناسب با نیاز مشتری طراحی پروژه در جهت طراحی کانسپ اولیه و برآورد نیاز کارفرما و مشتری شکل گرفت. این چک لیست شامل 7 آیتم مختلف می‌باشد که عبارتند از:

  1. نیازها
  2. سبک طراحی
  3.  رنگ محیط
  4. سیستم نور و روشنایی
  5. متریال مناسب
  6. سیستم گرمایش و سرمایش
  7. مبلمان و چیدمان فضایی

لازم به ذکر است از موارد قابل اهمیتی که در پروژه می بایست در نظر گرفته می‌شد عرض کم و ارتفاع بلند رستوران بود که در طراحی این پروژه سعی داشتیم کانسپتی طراحی نماییم که متناسب با فضای پروژه باشد.در ادامه به ارائه لیست پیشنهادات پروژه پس از چندین جلسه با کارفرما و مشخص شدن چک لیست نیازها می‌پردازیم:

در طرح سه بعدی این پروژه سعی شده است با بازی با صفحات مختلف یکپارچگی، عرض کم و ارتفاع زیاد فضا متناسب با کاربری در نظر گرفته شود همچنین چیدمان مبلمان ها به صورتی در نظر گرفته شود که مسیر حرکت برای ارائه خدمات به صورت سرویس بیرون بر شرکت ها مهیا گردد.

طراحی و سه بعدی سازی پروژه رستوران ماهور